Tee
sopimus
tästä

Tiedote Kuopion Energialta Väreelle siirtyneille asiakkaille

Kuopion Energialta siirtyneille asiakkaillemme on laitettu verkkopankkeihin pyyntö hyväksyä Väre Energia laskuttajaksi. Kyseessä ei ole huijausyritys. Muutos johtuu Kuopion Energian sähkönmyyntiasiakkuuksien siirtymisestä Väreelle, jolloin myös laskuttaja vaihtuu.

Kuopion Energialta Väreelle siirtyville asiakkaille on hiljattain lähetetty verkkopankkeihin pyyntö hyväksyä Väre Energia e-laskuttajaksi. Tätä on luultu huijausyritykseksi ja sen myötä olemme saaneet siitä runsaasti kyselyitä ja palautetta. Kyseessä ei siis ole huijausyritys, vaan muutos johtuu Kuopion Energian sähkönmyyntiasiakkuuksien siirtymisestä Väreelle, jolloin myös e-laskuttaja vaihtuu.

Muutokset laskujen maksamisessa

Sähkölaskuilla muutos on alkanut näkyä vaiheittain:

• Toukokuuhun saakka Kuopion Energia laskuttaa sähkönmyynnin ja -siirron samalla laskulla. Laskulla myyjänä on näkynyt jo helmikuusta lähtien Väre Energia Oy. Laskut maksetaan totuttuun tapaan Kuopion Energialle.

• Kesäkuusta lähtien sähkönmyynti ja -siirto laskutetaan erikseen. Sähkönmyyntilasku tulee Väreeltä ja siirto Kuopion Energialta. Tarkista huolella, kun saat Väreen ensimmäisen laskun, että maksat laskun oikealle tilille.

Vaikutukset jo olemassa oleviin e-laskusopimuksiin

e-laskut OP:n asiakkailla, joilla laskut ovat olleet e-laskuina:

• muutos tapahtuu automaattisesti. Kaikille Väreen sähkönmyyntiin vuodenvaihteessa siirtyneille asiakkaille Väre on pankin toimesta lisätty asiakkaan e-laskuttajaksi ja ensimmäisestä Väreen sähkölaskusta alkaen laskut toimitetaan asiakkaalle e-laskuna.

e-laskut muiden pankkien asiakkailla:

• Väre on lisätty asiakkaan verkkopankissa e-laskuttajien luetteloon. Asiakkaan on kuitenkin vielä erikseen käytävä hyväksymässä Väre e-laskuttajaksi. Hyväksyntä tulee tehdä viimeistään 25.5.2019 mennessä. Normaalisti tässä hyväksynnässä tarvitaan laskulta viitenumero, mutta Väreen osalta nämä tiedot on pankkiin toimitettu jo valmiiksi. Hyväksyntä onnistuu vaikka seuraavan verkkopankkikäynnin yhteydessä.

Mikäli e-lasku hyväksyntää ei ole tehty ennen ensimmäistä Väreen laskutusta, saa asiakas ensimmäisen laskun paperisena postiosoitteeseensa.